Άρθρο στο epixeiro.gr - Πως αλλάζει το marketing και οι πωλήσεις στην εποχή των αποστάσεων

«Χρειαζόμαστε τη βοήθεια σας. Το θρυλικό βιβλιοπωλείο του Παρισιού Shakespeare & Co, στο οποίο σύχναζαν οι μεγαλύτεροι συγγραφείς του περασμένου αιώνα κινδυνεύει να κλείσει. Και είναι σημαντικό να συνεργαστούμε για να το προστατεύσουμε». 

Μια κραυγή αγωνίας με συνάντησε το πρωί καθώς άνοιγα το twitter να διαβάσω τα νέα. Άλλη μια μικρή επιχείρηση, αυτή τη φορά ένα διαχρονικό και πολυαγαπημένο μέρος στο Παρίσι που άνοιξε το 1919 και κατάφερε να επιζήσει τη λαίλαπα δύο παγκοσμίων πολέμων, βρίσκεται στα πρόθυρα λουκέτου λόγω της πανδημίας.

Χρησιμοποιώντας τον σύγχρονο τρόπο επικοινωνίας με το κοινό, τα κοινωνικά δίκτυα, το βιβλιοπωλείο κοινοποίησε το πρόβλημα του, αποδεχόμενο την πτώση του τζίρου του κατά 80% από το Μάρτιο και αποφάσισε να απευθυνθεί στους χιλιάδες οπαδούς του ζητώντας τους να αγοράσουν βιβλία.

Σε μια εποχή κοινωνικής αποστασιοποίησης που δεν φαίνεται να μας εγκαταλείπει σύντομα, οι επιχειρήσεις συνεχίζουν να έχουν ανάγκη τις πωλήσεις για να κρατηθούν ζωντανές. Απλά οι παραδοσιακοί τρόποι έχουν αντικατασταθεί από νέους, λιγότερο συμβατικούς και θα τολμούσα να πω περισσότερο ανθρώπινους. Μια που η επικοινωνία στα κοινωνικά δίκτυα επιβραβεύει την ανθρωπιά, την ουσιαστική επικοινωνία, την ενσυναίσθηση.

Ενώ λοιπόν σήμερα οι τρόποι επικοινωνίας των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές είναι περισσότεροι από ποτέ, οι περισσότερες επιχειρήσεις μειώνουν τις δαπάνες για marketing αντί να κρατήσουν έστω κάποιο μικρό πρόγραμμα στο internet και τα κοινωνικά δίκτυα για να διατηρήσουν την επικοινωνία με το καταναλωτικό κοινό. Η ιστορία έχει δείξει ότι σε περιόδους κρίσεων, οι εταιρίες που επέζησαν ήταν εκείνες που δεν μείωσαν τις δαπάνες marketing αλλά άλλαξαν τον τρόπο προσέγγισης και τις στρατηγικές τους.

Πως μπορείτε να κρατήσετε την επιχείρηση σας ζωντανή;

1. Απευθυνθείτε στους υπάρχοντες πελάτες σας.

Ένας από τους τρόπους για να μπορέσετε να κρατήσετε την επιχείρηση σας ζωντανή είναι να απευθυνθείτε στους υπάρχοντες πελάτες σας. Οι πελάτες έχουν την τάση να δένονται με τις επιχειρήσεις που τους προσέχουν και τους εξυπηρετούν. Θα ήθελα αυτές τις ώρες να με πάρει τηλέφωνο το κατάστημα από το οποίο αγοράζω ρούχα εδώ και δεκαετίες για να με ενημερώσει για το στοκ που έχει μείνει λόγω της προηγούμενης καραντίνας, ότι κάνουν έκπτωση σε κάποια κομμάτια και τα προσφέρουν πρώτα στους καλούς πελάτες τους ή ότι θα με ενημερώσουν όταν έρθουν νέα κομμάτια. Θα ήμουνα ενθουσιασμένη! Θα αγόραζα σίγουρα. Πως θα τα έβλεπα αφού δεν μπορώ να πάω; Θα μπορούσαν να τραβήξουν ένα βίντεο ή απλές φωτογραφίες ή στη χειρότερη θα περίμενα να ανοίξουν αλλά θα ήξερα ότι τα ρούχα με περίμεναν. Πολλές επιχειρήσεις δεν έχουν δημιουργήσει βάση δεδομένων με τα στοιχεία που τους δίνουν οι πελάτες ώστε να μπορούν σήμερα να επικοινωνήσουν μαζί τους. Και έτσι χάνουν την ευκαιρία να κάνουν πωλήσεις ακόμα και με τα καταστήματα κλειστά.

2. Λειτουργείστε ψηφιακά

Με τις πλατφόρμες τηλεδιάσκεψης όπως Zoom, Google Meet, FaceTime και Skype, οι επιχειρηματίες μπορούν να κάνουν ψηφιακές συναντήσεις με το προσωπικό, τους πελάτες και τους καταναλωτές. Παράλληλα, όπως συνέβη και με το προηγούμενο lockdown, πολλοί υποψήφιοι πελάτες βρίσκονται στο σπίτι, ξοδεύουν ώρες μπροστά από τον υπολογιστή και είναι κολλημένοι στα τηλέφωνα τους. Τι καλύτερη ώρα να τους προσεγγίσετε υλοποιώντας στρατηγικές marketing στα κοινωνικά δίκτυα, κοινοποιώντας περιεχόμενο, διαφημίσεις στη Google και καμπάνιες email.

3. Ανακαλύψτε τις νέες ανάγκες των πελατών

Η κρίση προκαλεί αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, στις συνθήκες διαβίωσης τους και στις ανάγκες τους. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον είναι σημαντικό να αφουγκράζεστε αυτές τις αλλαγές, να καταλαβαίνετε έγκαιρα τι χρειάζεται να αλλάξετε και να μαθαίνετε τι θα μπορούσατε να προσφέρετε για να τις καλύψετε. Μπορεί να χρειάζεται να ξεκινήσετε διαδικτυακές πωλήσεις, να δημιουργήσετε πακέτα προϊόντων/υπηρεσιών με ειδικές προσφορές, να δημιουργήσετε ένα νέο προϊόν/υπηρεσία για να καλύψετε μια νέα ανάγκη, να αλλάξετε το μήνυμα στο website ή στα έντυπα σας. Όλα αυτά βέβαια προϋποθέτουν να ξέρετε καλά το κοινό στο οποίο απευθύνεστε.

4. Ασχοληθείτε συστηματικά με τα κοινωνικά δίκτυα

Η χρήση των κοινωνικών δικτύων σήμερα δεν είναι προαιρετική. Είναι ένας ουσιαστικός τρόπος για να προσεγγίσετε τους πελάτες σας, να αποκτήσετε πολύτιμες πληροφορίες και να συνεχίσετε να εμφανίζεστε στα μάτια και στο μυαλό των καταναλωτών. Είναι ο τρόπος να αναπτύξετε με πελάτες και καταναλωτές μια φιλική επικοινωνία, να τους προσφέρετε πληροφορίες που μπορεί να έχουν ανάγκη, να δείξετε το ανθρώπινο πρόσωπο της επιχείρησης σας, να δείξετε ότι είστε δίπλα τους, τους καταλαβαίνετε και φροντίζετε για τα συμφέροντα και τις ανάγκες τους.

Και αυτό στην πορεία θα δημιουργήσει πιστούς πελάτες, θα φέρει νέους πελάτες που θα σας ακολουθούν και θα σας εμπιστεύονται .

Θέλω να κλείσω με μια αγγλική, πολύ χαρακτηριστική φράση: «out of sight, out of mind», σε ελεύθερη μετάφραση «όταν δεν σε βλέπω, δεν σε σκέπτομαι». Δηλαδή, σύντομα ξεχνάμε άτομα ή πράγματα που δεν είναι πλέον ορατά ή παρόντα. Και αν λόγω της πανδημίας, του εγκλωβισμού, της αλλαγής της καθημερινότητας μας οι καταναλωτές, ακόμα και οι πελάτες σας, σταματήσουν να σας βλέπουν, σύντομα θα σας ξεχάσουν και σίγουρα το μέλλον της επιχείρησης σας θα είναι αμφίβολο.

5 αναγκαίες προσαρμογές για την επόμενη μέρα της ε...
Πόσο έτοιμοι είστε για την επόμενη μέρα;
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου 2021
Χρησιμοποιούμε Cookies για τη καλύτερη περιήγηση σας στην ιστοσελίδα μας. Συνεχίζοντας τη περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση τους. Περισσότερα για την ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES