5 αναγκαίες προσαρμογές για την επόμενη μέρα της επιχείρησης σας

challenge-dictionary-definition-word-31754261

Αυτό που μας έμαθε το 2020 είναι ότι δεν πρέπει να θεωρούμε τίποτα δεδομένο. 

Μετά από δύο κρίσεις την τελευταία δεκαετία, μια οικονομική και μια υγειονομική,καλούμαστε όλοι εμείς οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες να προσαρμόσουμε και να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε, που ζούμε και που εργαζόμαστε.

Η ταχύτητα λήψης αποφάσεων, η χρήση της τεχνολογίας με νέους τρόπους και η επιτάχυνση καινοτόμων λύσεων είναι δεξιότητες και στρατηγικές που ήρθαν για να μείνουν. Ποιες όμως είναι οι προσαρμογές που πρέπει να κάνει σήμερα μια μικρομεσαία επιχείρηση ώστε να μπορέσει να επιταχύνει αμέσως μετά το πέρας της πανδημίας;

Επέλεξα 5 προσαρμογές που θεωρώ πιο σημαντικές.

  • 1.Προσαρμοστείτε στις μεταβολές της αγοράς σας

Πόσο έχει αλλάξει η αγορά στην οποία επιχειρείτε; Είστε σε κλάδο που προβλέπεται να αναπτυχθεί ή να συρρικνωθεί; Ακόμα και μεγάλες επιχειρήσεις που δεν προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα της αγοράς, εξαφανίστηκαν. Θα σας θυμίσω την Kodak, η οποία όταν δημιουργήθηκαν οι ψηφιακές κάμερες, υποτιμώντας τη νέα τεχνολογία, άργησε να προσαρμοστεί με αποτέλεσμα να κλείσει. Πόσο έχει μεταβληθεί ο ανταγωνισμός σας και πόσο έχει επιδράσει η τεχνολογία στον τρόπο που προσεγγίζετε τους πελάτες σας; Θα συνεχίσετε να πουλάτε τα ίδια προϊόντα/υπηρεσίες; Μήπως χρειάζεται να σταματήσετε το προϊόν που δεν είναι κερδοφόρο ή να δημιουργήσετε μια διαφορετική γραμμή προϊόντων;

  • 2.Προσαρμόστε τα μηνύματα marketing της επιχείρησης σας.

Μπορεί να σας ακούγεται παράλογο αλλά τώρα ίσως είναι η εποχή να αυξήσετε το marketing της επιχείρησης σας. Και αυτό γιατί είναι πολύ πιθανό οι ανταγωνιστές σας να έχουν σωπάσει. Εξετάστε τα μηνύματα που εκπέμπετε στην αγορά και αν δείτε ότι δεν σας εξυπηρετούν πια, αλλάξτε τα. Είναι επίκαιρο το μήνυμα που περνάτε στο website σας ή στις σελίδες σας στα κοινωνικά δίκτυα; ή μήπως χρειάζεται να το αλλάξετε για να δελεάσετε τους υποψήφιους πελάτες να σας προτιμήσουν;

  • 3.Προσαρμόστε το κοινό που εξυπηρετείτε.

Το λέω συνεχώς και η αλήθεια είναι ότι στην Ελλάδα επειδή η αγορά μας είναι μικρή οι περισσότεροι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες δεν δίνουν σημασία. Όμως είναι εξαιρετικά σημαντικό να απευθύνεστε στο σωστό κοινό που έχει άμεση ανάγκη το προϊόν/υπηρεσία σας. Και αυτό γιατί όταν μια επιχείρηση δεν έχει πολλά χρήματα να διαθέσει για να γίνει γνωστή όσο πιο εστιασμένη είναι στο κοινό που μπορεί να έχει ανάγκη το προϊόν/υπηρεσία της, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχει. Πως θα τους βρείτε; Αναλύστε το υπάρχον πελατολόγιο σας: ποιοι είναι οι πελάτες σας, πως και πόσο συχνά αγοράζουν, τι αγοράζουν, ποιο πρόβλημα λύνει το προϊόν/υπηρεσία σας

  • 4.Αλλαγή στο δίκτυο στο οποίο κινείστε ή το οποίο έχετε προσεγγίσει.

Ποιοι βρίσκονται στον κύκλο σας; Το λέμε συχνά «Δεν έχει σημασία τι ξέρεις, αλλά ποιόν ξέρεις». Το δίκτυο σας καθορίζει την καθαρή σας αξία. Αν θέλετε λοιπόν να αποκτήσετε νέους πελάτες και έσοδα, αυξήστε, προσαρμόστε ή αλλάξτε το δίκτυο σας.

  • 5.Αλλαγή νοοτροπίας

«Ο μόνος περιορισμός είναι αυτός που έχουμε δημιουργήσει στο μυαλό μας» είχε πει ο Napoleon Hill. Ο φόβος της αλλαγής, ο φόβος της αποτυχίας, η ανασφάλεια μας είναι αυτά που δεν μας αφήνουν να αποδεχτούμε τις αλλαγές και να κάνουμε τα επόμενα βήματα. Και είναι αυτά που οι αλλαγές της πανδημίας σάρωσαν και μας ανάγκασαν να δράσουμε. Αλλά και η νοοτροπία των καταναλωτών έχει αλλάξει επίσης. Από εκεί που αισθάνονταν ανασφάλεια να κάνουν αγορές ηλεκτρονικά, τώρα αισθάνονται ανασφάλεια να επισκεφθούν ένα κατάστημα. Ενώ δεν ήθελαν να πληρώνουν με κάρτες, τώρα δεν θέλουν να χρησιμοποιούν μετρητά. Εσείς θα συνεχίσετε να σκέφτεστε με τον ίδιο τρόπο;

Πολύ θα ήθελα να μάθω τι πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξετε στη λειτουργία της επιχείρησης σας. Στείλτε μου τις απόψεις σας

Άρτεμις


Άρτεμις Λιόντα
Business & Marketing Coach & Consultant
Ιδρύτρια artelio consulting
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
www.artemislionta.gr


Άρθρο στο epixeiro.gr - Πως αλλάζει το marketing κ...
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Κυριακή, 28 Φεβρουαρίου 2021