Πόσο έτοιμοι είστε για την επόμενη μέρα;

how-ready-are-you

 Η καραντίνα σταδιακά δίνει τη θέση της στην κανονικότητα. Μια κανονικότητα διαφορετική από αυτή που ξέραμε και με τους μικρούς επιχειρηματίες και ελεύθερους επαγγελματίες να προσπαθούν να ξαναστήσουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες σε αχαρτογράφητα νερά.

Πως θα λειτουργήσουμε τους επόμενους μήνες; Πως θα προετοιμαστούμε για το επόμενο κύμα, αν υπάρξει, τον Οκτώβριο; Πως θα καταφέρουμε να επιβιώσουμε επιχειρηματικά;

Μιλώντας ως σύμβουλος και coach με διάφορους μικρομεσαίους επιχειρηματίες και ελεύθερους επαγγελματίες κατάλαβα πόσο ανασφαλείς και απροετοίμαστοι αισθάνονταιγια το ποια στρατηγική χρειάζεται να εφαρμόσουν τους επόμενους μήνες. Για να σας βοηθήσω λοιπόν να σκεφθείτε στρατηγικά για το μέλλον της επιχείρησης σας, σας προτείνω να φτιάξετε διάφορα σενάρια σε τρείς άξονες.

1.«Τι θα γίνει αν»

2.«Πόσο αυτό θα επηρεάσει την επιχείρηση μου» 

3.« Ποιές ενέργειες πρέπει να κάνω για να λειτουργήσω»

Θα σας δώσω τρία παραδείγματα για να καταλάβετε πως μπορείτε να το προσεγγίσετε. Όσο πιο δημιουργικοί γίνετε τόσο περισσότερες εναλλακτικές θα μπορέσετε να βρείτε. Είναι μια άσκηση που δεν χρειάζεται να κάνετε μόνοι σας. Μπορείτε να συμπεριλάβετε την ομάδα σας αν έχετε, ανθρώπους που βρίσκονται στην ίδια κατάσταση με εσάς ή κάποιον coach για να σας βοηθήσει να ξεκαθαρίσετε τις σκέψεις σας.

Παράδειγμα 1ο. Τι θα γίνει αν τα νέα μέτρα δεν σας επιτρέψουν να εργασθείτε όπως πριν;

Πόσο αυτό θα επηρεάσει τη ροή των εσόδων σας; θα έχετε αρκετά έσοδα για να καλύψετε τα κόστη; Τι ενέργειες χρειάζεται να κάνετε ώστε να βοηθήσετε τη ροή των εσόδων σας;

Σήμερα που πολλά πράγματα μπορούν να γίνουν ηλεκτρονικά, μπορείτε να μετατρέψετε μέρος της δραστηριότητας σας ηλεκτρονικές πωλήσεις και να παραδίδετε παραγγελίες κατ' οίκον; Πόσο έτοιμοι είστε για αυτό και πόσο γρήγορα μπορείτε να το εφαρμόσετε; Και πως θα το επικοινωνήσετε; Για κάθε μια από αυτές τις ερωτήσεις και πολλές άλλες που θα σκεφθείτε, καταγράψτε τι ενέργειες χρειάζεται να κάνετε.

Παράδειγμα 2ο. Τι θα γίνει αν η κρίση διαρκέσει τους επόμενους 6 μήνες ή περισσότερο. Τι προκλήσεις ή/και ευκαιρίες θα αντιμετωπίσετε; Θα μπορούν οι καταναλωτές στους οποίους απευθύνεστε να διαθέσουν τα χρήματα για να αγοράσουν τα προϊόντα/υπηρεσίες σας; Ποια άλλα προϊόντα/υπηρεσίες μπορείτε να προσφέρετε για να ενισχύσετε τα έσοδα σας; Μπορείτε να προσεγγίσετε διαφορετικό κοινό και ποιο θα είναι αυτό; Αν έχετε προσωπικό τι χρειάζεται να κάνετε ώστε οι πωλήσεις σας να καλύψουν τα έξοδα του; Χρειάζεται να αλλάξετε την τιμολόγηση των προϊόντων σας ή να κόψετε κάποια κόστη ώστε να έχετε την αναγκαία ροή εσόδων αυτούς τους μήνες;

Παράδειγμα 3ο. Τι θα γίνει αν όλα τώρα πάνε καλά αλλά επιστρέψει ο ιός τον Οκτώβριο; Θα έχετε προλάβει να βγάλετε τα απαραίτητα χρήματα για να κρατηθείτε για το επόμενο διάστημα; Πως θα προετοιμαστείτε για αυτό το σενάριο; Ποια νέα προϊόντα ή νέους τρόπους πώλησης θα έχετε προετοιμάσει ώστε να είστε πιο έτοιμοι και να μπορείτε να ανταπεξέλθετε καλύτερα; Ποιες νέες ανάγκες θα έχουν δημιουργηθεί;

Πιστεύω να καταλάβατε πως μπορείτε να προσεγγίσετε την άσκηση. Σχετικά με τις ενέργειες που χρειάζεται να κάνετε θα ήθελα να αναφερθώ σε 2-3 θέματα που θεωρώ σημαντικά. Βλέποντας αυτές τις ημέρες μεγάλες εκπτώσεις σε προϊόντα/υπηρεσίες θα ήθελα να σας πω να προσέξετε τις εκπτώσεις. Όταν οι πελάτες αγοράζουν σε πολύ χαμηλότερες τιμές από αυτές που είχατε πριν την "κρίση" δεν θα είναι διατεθειμένοι να τα ξανά αγοράσουν στα επίπεδα των παλαιών τιμών. Είναι προτιμότερο να κάνετε προσφορές σε ειδικές κατηγορίες προϊόντων ή για να διαθέσετε το stock που δεν θα ξαναβγάλετε στην αγορά.

Μιλήστε με τους υπάρχοντες πελάτες σας. Η ανθρώπινη επαφή που μας έχει λείψει αυτόν τον καιρό είναι σημαντική. Εκείνοι θα καταλάβουν ότι τους σκέφτεστε και εσείς θα μάθετε τι σκέπτονται, ποιες είναι οι ανησυχίες τους, τι είναι διατεθειμένοι να κάνουν. Θα πάρετε σημαντικές πληροφορίες αναγκαίες για τον προγραμματισμό σας

Αν φοβάστε να δώσετε χρήματα για διαφήμιση θα σας πρότεινα να συνεχίσετε να εμφανίζεστε τουλάχιστον στα social media και ειδικά στο Facebook που είναι ένα σχετικά φθηνό μέσο ούτως ώστε το κοινό σας να μην σας χάσει εντελώς, να συνεχίσετε να χτίζετε τη λίστα των πελατών σας (mailing list), να κάνετε προσφορές αν γραφτούν στο blog σας κλπ.

Δωρεάν mentoring και coaching μέχρι τέλος Μαΐου 2020.

Μέχρι τέλος Μαΐου θα βρίσκομαι στη διάθεση σας για να μου θέσετε τις ερωτήσεις σας, να συζητήσουμε τις ανάγκες σας, να σας βοηθήσω να ξεκαθαρίσετε τις σκέψεις σας και να πάρετε σωστές αποφάσεις. Μπορείτε να με βρείτε μέσω της ιστοσελίδας μου www.artemislionta.gr, στέλνοντας μου email στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή μέσω skype: artemis.liontas1

Άρτεμις

Τι ρόλο παίζουν οι ηγετικές ικανότητες σε δύσκολες...
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Σάββατο, 30 Μαϊος 2020