Ολυμπιακά Pins 2004: τα θυμάστε σήμερα;

Βασικό άθλημα των Ολυμπιακών Αγώνων που δεν έχουμε όμως τη δυνατότητα να παρακολουθούμε από την τηλεόραση, είναι το « Άθλημα των Θεατών»: η συλλογή και ανταλλαγή Ολυμπιακών Pins. Παρακολουθώντας τους αγώνες στο Rio 2016 με έπιασε μια νοσταλγία για την Ολυμπιάδα της Αθήνας 2004. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι έχουν περάσει 12 χρόνια από τότε! Στη διάρκεια της ολυμπιάδας λοιπόν από τη θέση του Marketing και Business Development Director ήμουνα υπεύθυνη για τον σχεδιασμό, παραγωγή και προώθηση των πιο συλλεκτικών προϊόντων των Ολυμπιακών Αγώνων, των Ολυμπιακών pins (για λογαριασμό της εταιρίας που είχε αναλάβει την κατασκευή και διάθεση).

Pin-mania Χαρακτηριστικό προϊόν κάθε Ολυμπιάδας τα pins και ειδικά η συλλογή τους έχει εξελιχθεί σε μανία. Από τη μια η κάθε διοργανώτρια χώρα αφήνει το στίγμα της στα μικρά αυτά και αριστοτεχνικά φτιαγμένα προϊόντα που συνήθως απεικονίζουν τα αθλήματα, τις ημερομηνίες αντίστροφης μέτρησης μέχρι την έναρξη των αγώνων, τα λογότυπα που χαρακτηρίζουν τη διοργάνωση, τις μασκότ, θέματα της πόλης και της χώρας και πολλά άλλα ενώ η σπανιότητα τους εξαρτάται από την ποσότητα παραγωγής τους. Από την άλλη υπάρχουν άνθρωποι που πηγαίνουν κάθε 4 χρόνια στους αγώνες για να αγοράσουν, να πουλήσουν και να ανταλλάξουν pins. Ορισμένα είναι τόσο σπάνια που σήμερα έχουν μεγάλη αξία. Οι Pin Heads όπως λέγονται στήνουν την πραμάτεια τους σε ειδικά trade shows για να κάνουν αυτές τις συναλλαγές. Είναι τόσο δημοφιλή που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να βρει κανείς θέση σε γεμάτο γήπεδο απλά ανταλλάσοντας για το εισιτήριο ένα σπάνιο pin. Τι συνέβη στην Αθήνα Όπως είναι γνωστό ως Έλληνες δεν είχαμε ιδέα τι ήταν τα pins. Σπάνια βλέπει κανείς κόσμο να κυκλοφορεί με καρφιτσωμένο pin στο πέτο. Τα pins δημιουργούνται συνήθως για να τιμήσουν κάποια εκδήλωση, μια οργάνωση ή ένα γεγονός πράγμα που συνηθίζεται σε άλλες χώρες αλλά όχι στη δική μας. Και φυσικά ούτε λόγος για φιλοσοφία ανταλλαγής! Από την άλλη οι στόχοι των πωλήσεων ήταν υψηλοί αλλά έπρεπε να πιαστούν μια που τα royalties «έτρεχαν», χρήματα για διαφήμιση δεν υπήρχαν και εμείς έπρεπε να σχεδιάσουμε, να κατασκευάσουμε και να πουλήσουμε μια πολύ μεγάλη ποσότητα ακόμα και αρκετούς μήνες πριν φθάσουμε στους αγώνες. Αρχικά έπρεπε να εκπαιδευτεί το καταναλωτικό κοινό, να ενημερωθεί τι είναι τα pins, ποια η λογική τους και γιατί να τα αγοράσουν. Το ότι αποτελούν τα πιο συλλεκτικά προϊόντα των αγώνων ήταν γεγονός, τι σήμαινε όμως συλλεκτικό για μια χώρα που άκουγε συνεχώς αρνητικά σχόλια για το αν θα μπορέσει να διοργανώσει τους αγώνες. Στρατηγική Μεταξύ άλλων δύο στρατηγικές marketing βοήθησαν. Η στρατηγική της έλλειψης και του επείγοντος λόγω του ότι οι αγώνες είχαν ημερομηνία λήξης. Ξεκινήσαμε λοιπόν με έντυπα, ενημερώσεις, άρθρα, word of mouth και φυσικά με μια δυνατή ομάδα πωλήσεων και «γενναίους» καταστηματάρχες που δέχτηκαν να επενδύσουν και να τεστάρουν. Τότε δεν είχαν ξεκινήσει ακόμα τα κοινωνικά δίκτυα, μας έλειπε λοιπόν ένα πολύτιμο εργαλείο. Τι θα ήταν το πρώτο πράγμα που θα τους έπειθε να αγοράσουν τα προϊόντα; Και γιατί οι Έλληνες να αγοράσουν αρκετά κομμάτια; Η σπανιότητα, η έλλειψη, η αύξηση της αξίας τους. Όσο πιο σπάνια, τόσο πιο γρήγορα θα έπρεπε να αγοραστούν γιατί θα εξαντλούνταν και τόσο πιο πολύ θα ανέβαινε η αξία ορισμένων. Άρα τα σχέδια έπρεπε να είναι πολλά αλλά ο αριθμός παραγωγής του κάθε σχεδίου περιορισμένος ώστε αν ο καταναλωτής δεν  αγόραζε ένα σχέδιο γρήγορα δεν θα μπορούσε να το ξαναβρεί. Έπρεπε να τους αρέσουν τα σχέδια. Δεν θα ακολουθούσαμε μόνο τις κλασικές ολυμπιακές συλλογές, θα δίναμε έμφαση στον πολιτισμό της χώρας μας, τη μυθολογία, την αρχαιότητα. Δημιουργήσαμε μια ομάδα ταλαντούχων σχεδιαστών οι οποίοι σχεδίασαν αριστοτεχνικά πάνω από 3.000 σχέδια τα οποία κυκλοφόρησαν σε ποσότητες από 500 έως 25.000 κομμάτια το καθένα. Και η ποιότητα της κατασκευής ήταν από τις καλύτερες που χρησιμοποιήθηκαν ποτέ από Ολυμπιακούς αγώνες. Έπρεπε να «κατακλύσουν τον κόσμο», να τα βλέπουν παντού. Όπως και να  ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα προϊόντα που υπήρχαν μέσα στα καταστήματα (ήταν και μικρά). Δημιουργήθηκαν θήκες στις οποίες καρφιτσώθηκαν και ειδικά stands  για να κρεμαστούν. Πλησιάζοντας προς τους αγώνες τα πράγματα έγιναν ευκολότερα. Διαφημιστικά spots δημιουργήθηκαν από την ΕΡΤ που λειτούργησε σαν χορηγός επικοινωνίας, οι επίσημοι χορηγοί των Ολυμπιακών Αγώνων δημιούργησαν τις δικές τους συλλογές, μια μικρή τηλεοπτική καμπάνια έπαιξε κατά τη διάρκεια των αγώνων, trade shows διοργανώθηκαν και φυσικά δημιουργήθηκαν τα επίσημα ολυμπιακά καταστήματα, όπως αυτό στο αεροδρόμιο. Σήμερα μόνο το σήριαλ «Σαββατογεννημένες» (το οποίο επαναλαμβάνεται για άλλη μια φορά στην τηλεόραση) θυμίζει εκείνη την εποχή αφού μέρος του διαδραματίζεται σε κατάστημα με ολυμπιακά προϊόντα. Κλείνοντας αυτή τη μικρή ιστορία θέλω να δώσω συγχαρητήρια στους Ολυμπιονίκες μας και σε όλους τους αθλητές και αθλήτριες της Ελληνικής Ολυμπιακής Ομάδας. Μας κάνατε περήφανους όχι μόνο με τη νίκη σας αλλά με την προσπάθεια, το ήθος και τον χαρακτήρα σας. Μας κάνατε να πιστέψουμε ότι υπάρχει μια μαγιά σε αυτή τη χώρα που μπορεί να φέρει ένα καλύτερο μέλλον.    

7 ways to get motivated when you're feeling down
Yoga and self awareness in the Cyclades
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου 2020
If you'd like to register, please fill in the username, password and name fields.
Χρησιμοποιούμε Cookies για τη καλύτερη περιήγηση σας στην ιστοσελίδα μας. Συνεχίζοντας τη περιήγηση, αποδέχεστε τη χρήση τους. Περισσότερα για την ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES