Είστε ελεύθερος επαγγελματίας; Μάθετε πώς να προβληθείτε καλύτερα

freelancer-images-_20191025-183523_1

Οποιοδήποτε και να είναι το αντικείμενο της εργασίας μας για να μπορέσουμε να επιζήσουμε επαγγελματικά ως ελεύθεροι επαγγελματίες ή ως μικρές επιχειρήσεις χρειαζόμαστε πελάτες. Όλοι ξεκινάμε από τον στενό μας κύκλο ο οποίος όμως κάποια στιγμή στερεύει και καλό θα ήταν να αρχίσουμε να απευθυνόμαστε σε ένα ευρύτερο κοινό. Σήμερα οι τρόποι προβολής που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είναι πολλοί και αρκετά οικονομικοί.

5 τρόποι να ξεκινήσουμε να προβάλλουμε τον εαυτό μας

 

  1. Χτίζουμε την καλύτερη δυνατή εικόνα του εαυτού μας

Έχοντας αποφασίσει να εργαστείτε σαν ελεύθερος επαγγελματίας το προϊόν σας είστε εσείς και αυτό που σας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό είναι η προσωπικότητα σας.
Για να δημιουργήσουμε την εικόνα μας χρειάζεται να ανακαλύψουμε τα δυνατά σας σημεία, τις επιδεξιότητες, τις ικανότητες και τα ταλέντα μας και να μάθουμε πώς να τα προβάλλουμε καλύτερα.
Πως το κάνουμε αυτό; Σκεφτόμαστε πώς επικοινωνούμε με τους άλλους ανθρώπους, αν αισθανόμαστε βολικά ή άβολα μπροστά ή ανάμεσα σε κόσμο, πόσο δυνατή ή αχνή είναι η φωνή μας όταν συστηνόμαστε και πώς απαντάμε όταν κάποιος μας ρωτάει «με τι ασχολείστε;».
Και ακόμα πώς γράφουμε στο blog μας(αν έχουμε) ή στα κοινωνικά δίκτυα, αν είμαστε ενεργά μέλη της κοινότητας μας ή απλά διαβάζουμε τις ανακοινώσεις των άλλων, αν πηγαίνουμε σε εκδηλώσεις networking και τι κάνουμε εκεί, αν μένουμε στη γωνία και περιμένουμε να έρθουν οι άλλοι να μας μιλήσουν ή τους πλησιάζουμε για να συστηθούμε.
Και φυσικά ανατρέχουμε στην προηγούμενη επαγγελματική μας εμπειρία  και αναλογιζόμαστε πώς φέραμε εις πέρας τα projects που είχαμε αναλάβει, πότε δεχτήκαμε επαίνους, ποιες ήταν οι φορές που αισθανθήκαμε εμείς οι ίδιοι ικανοποίηση για τις ενέργειες μας.

  1. Δημιουργούμε το δικό μας Website ή blog.

Το να έχουμε το δικό μας website είναι σαν να έχουμε το δικό μας κατάστημα. Εκεί μπορούμε να μιλήσουμε για εμάς και τις υπηρεσίες μας, να τοποθετήσουμε τις δουλειές μας, testimonials από τους πελάτες μας και άρθρα που ενδιαφέρουν τους πελάτες μας .
Μπορούμε να  αγοράσουμε ένα domain name ή να δημιουργήσουμε ένα δωρεάν λογαριασμό στο Wordpress και να συνδεθούμε με τις σελίδες μας στα κοινωνικά δίκτυα.

  1. Επικοινωνούμε τη δραστηριότητα μας μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα

Σήμερα η διάδοση των ειδήσεων γίνεται ευκολότερα με ένα tweet ή μια ανάρτηση στο Facebook.
Για να μπορέσουμε να εκμεταλλευθούμε όσο καλύτερα γίνεται την προβολή μας στα κοινωνικά δίκτυα δεν αρκεί να δημιουργήσουμε μια σελίδα. Διαλέγοντας το δίκτυο όπου θεωρούμε ότι συχνάζει το πελατολόγιο που θέλουμε να προσεγγίσουμε, ξεκινάμε να επικοινωνούμε μαζί του τακτικά με περιεχόμενο που πιστεύουμε ότι θα του τραβήξει την προσοχή και για μεγάλο χρονικό διάστημα ώστε να δημιουργήσουμε μαζί του μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης.  Το περιεχόμενο που δημοσιεύουμε στα κοινωνικά δίκτυα καλό θα ήταν να είναι συναφές με την επαγγελματική μας δραστηριότητα. Αν π.χ. είστε yoga trainer και ανεβάζετε παράλληλα φωτογραφίες υγιεινής διατροφής λειτουργεί υπέρ της επαγγελματικής σας δραστηριότητας αφού το αντικείμενο είναι συναφές. Ενώ αν είστε graphic designer και ανεβάζετε άρθρα για yoga το πιθανότερο είναι να μην σας εξυπηρετήσει επαγγελματικά.

  1. Εστιάζουμε στο Networking

Το networking, η συνάθροιση δηλαδή ατόμων με κοινά ενδιαφέροντα, μπορεί να αποτελέσει σημαντική πηγή δημιουργίας επαφών και ανεύρεσης πελατολογίου. Και επειδή μιλάμε για επαγγελματικό networking και επειδή ο χρόνος μας είναι πολύτιμος καλό είναι να επιλέγουμε εκδηλώσεις στις οποίες έχουμε αυξημένες πιθανότητες να γνωρίσουμε υποψήφιους πελάτες (εκτός αν το μόνο που θέλουμε είναι να περάσουμε καλά, κάτι απόλυτα σεβαστό). Μέσα από τις εκδηλώσεις αυτές μπορούμε να παρουσιάσουμε τον εαυτό μας και τη δουλειά μας, να δεχτούμε πρόταση να μιλήσουμε σε κοινό για την επαγγελματική μας δραστηριότητα , να μας ζητήσουν να δώσουμε μια συνέντευξη ή να γράψουμε ένα άρθρο.

  1. Γράφουμε σε blogs τρίτων

Ακόμα και αν έχουμε δικό μας blog το να πλησιάσουμε «φρέσκο» πελατολόγιο μέσα από blogs τρίτων που ασχολούνται με παρεμφερή δραστηριότητα και απευθύνονται πάνω κάτω στο ίδιο πελατολόγιο με εμάς, είναι μια καλή ιδέα. Ας πούμε ότι είστε διατροφολόγος μπορείτε να γράφετε σε ένα lifestyle blog ή αν είστε coach μπορείτε να γράφετε σε ένα blog με θέμα την επιχειρηματικότητα.
Ξεκινήστε σήμερα κιόλας την προετοιμασία για την προβολή σας και μην ξεχνάτε ότι σημαντικό ρόλο παίζει το word of mouth (η προβολή από στόμα σε στόμα) και η φήμη που αποκτάτε που εξαρτώνται από την ποιότητα των υπηρεσιών τις οποίες προσφέρουμε.
Ραντεβού την επόμενη Τρίτη με tips για το πώς να διαφημιστείτε μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα
Άρτεμις

Are you a freelancer? Learn how to promote yoursel...
Does the brain have sex?
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2020
If you'd like to register, please fill in the username, password and name fields.